Thursday 26 May 2011

Tamat Semester 5 PISMP

Assalamualaikum,
Dah lama rasanya tak update blog ni... sibuk dengan aktiviti pengajian yang agak memenatkan...eloklah juga rehatkan minda dengan mengupdate blog ni setelah berhempas pulas menjalani semester yang sangat mencabar... walaubagaimanapun, semester ini banyak memberi pengalaman yang berguna untuk seorang bakal guru seperti saya...
Pengalaman praktikum tidak dapat saya lupakan... kerenah dan telatah murid-murid membuatkan saya merasa bagaimana menjadi seorang guru...Selain itu, aktiviti GERKO Olahraga banyak memberi pendedahan yang berguna unruk digunakan sekiranya diberi tanggungjawab melatih murid-murid dalam sukan di sekolah nanti... Dengan assignment dan projek yang melambak, menjadi santapan harian kepada... Lebih2 lagi, suka buat assignment last2 minit...jawabnya x tido malam la... tapi, itu semua lumrah dalam kehidupan seorang mahasiswa...
Seperti biasa, semester akan diakhiri dengan peperiksaan... memang diakui, peperiksaan kali ni memang sangat mencabar minda atau dalam bahasa mudah sangat susah terutama paper "Energetic in Chemistry" sampaikan ada kawan yang menangis....xtaulah sebab x dpt jawab @ mengada-ngada nk tunjuk kt orang...maklumlah perempuan...kami, geng2 lelaki relax jelah...redha, pastu balik, sambung main game... Nasib baik ade juga paper yang senang dan memang diakui senang oleh rakan2 iaitu paper "Pengurusan Sukan" & "English for Language Teacher"... First time dalam hidup...paper English aku kata senang... aku ni x pandai English...
Dalam kesibukan menghadapi peperiksaan, kami mendapat berita sedih...Ayahanda kepada salah seorang classmate meninggal dunia...Al-Fatihah...moga roh arwah ditempatkan dalam kalangan orang beriman... Peristiwa ni mengingatkan aku kepada kematian yang menimpa aku, dimana bonda tersayang yang juga meninggal ketika aku sedang gigih menghadapi peperiksaan pada semester lepas...
Itu sahaja sedikit sebanyak pengalaman semester ni yang dapat dikongsi...
Assalamualaikum...
MENCARI KEDAMAIAN ABADI...

No comments:

Post a Comment